Erityisen tuen tarrpeen tunnistaminen ja järjestäminen

Erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden kartoitus toteutetaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa opintojen alkaessa. Erityistä tukea tarvitsevan opiskelijan tunnistaminen perustuu aikaisempaan koulumenestykseen, peruskoulusta saatuun niveltietoon, harkinnan varaisen haun tietoihin, oppimisen lähtötasokartoitusten tuloksiin, ryhmänohjaajan tekemään tulohaastatteluun, opettajien tai opiskelijahuollon henkilöstön tekemiin havaintoihin ja terveydenhoitajan huomioihin. Myös muun henkilöstön tekemiin havaintoihin. Keski-Pohjanmaan  ammattiopistossa erityistä tukea tarvitseva opiskelija opiskelee enimmäkseen samassa opetusryhmässä muiden opiskelijoiden kanssa ns. integroituna. HOJKS:ssa määritellään opiskelijan tarvitsemat yksilölliset tukitoimet.

Kuvagalleria: Erityisen tuen tarrpeen tunnistaminen ja järjestäminen